vrijdag 16 september 2016

Kookworkshop met vriendinnen

Het is alweer even geleden dat ik mijn laatste blog geplaatst heb, maar ik ben terug van weggeweest. Ik wil het bloggen weer actief gaan oppakken, en begin daar vandaag gelijk mee. Ik heb vorig weekend namelijk zo’n leuke dag gehad!

Een maand geleden was een van mijn beste vriendinnen jarig. Samen met een paar andere vriendinnen deed ik haar een kookworkshop cadeau, omdat ze dol is op koken (en omdat we dan natuurlijk zelf ook mee konden naar de workshop). Zelf ben ik ook gek op gezelligheid, koken en een glaasje wijn, dus koken met vriendinnen is superleuk!

Winkelen in de 9 straatjes

Vorige week was het dan zover: de kookworkshop bij Eat Your Heart Out. Vroeg in de ochtend gingen we richting Amsterdam om eerst in de beroemde 9 straatjes eens lekker te gaan shoppen. Eat Your Heart Out bevindt zich hier dichtbij, dus het was het perfecte excuus om even te winkelen. Met onze tassen vol en onze portemonees leeg wandelden we zo door naar de kookworkshop.

En… koken maar!

We hadden al dagen van tevoren pret, omdat we lekker zouden gaan koken en het vervolgens gezellig samen opeten. Bovendien is het altijd leuk om nieuwe recepten uit te proberen. Onder begeleiding van professionele koks bereidden we in een middag tijd zelf een driegangenmenu. En wat hadden we een gezellige dag. (Bijna te gezellig, want we lieten het vlees bijna aanbranden! Fijn, die professionele begeleiding.) We aten een heerlijk Italiaans driegangendiner: salade met gegrilde groenten en pesto dressing vooraf, als hoofdgerecht een Italiaanse stoofschotel en tiramisu als dessert.

Nadat we genoten hadden van ons zelf bereide driegangendiner zijn we nog even op stap geweest in Amsterdam. Als je dan toch in hartje Amsterdam bent, moet je er ook van genieten. Doodmoe, maar voldaan keerden we ’s avonds laat terug naar huis. Heerlijk, zo’n dag.



1 opmerking:

  1. I am grateful for this blog to distribute knowledge about this significant topic. Here I found different segments and now I am going to use these new instructions with new enthusiasm.kookworkshop amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen