vrijdag 24 januari 2014

Maak van je passie je beroep

Voor veel beginnend studenten is de keuze voor een juiste opleiding vaak een zware opgave. Welke opleiding past bij mij? en welke opleiding sluit aan op mijn interesses? Dit zijn vragen waar je een duidelijk antwoord op moet kunnen geven. Ik wil op voorhand studenten aanraden om voor een studierichting te kiezen wat aansluit op je passies of hobby's. Dit maakt studeren een stuk leuker en vaak ook succesvoller. 

De afgelopen tijd heb ik mijzelf verdiept in de agrarische opleidingen omdat daar mijn interesses liggen. Diverse jongeren hebben mij  de afgelopen tijd gevraagd om eens mee te denken over een interessante studie in de landbouw sector. Uiteindelijk ben ik daarom wat research gaan doen naar de diversiteit aan opleidingen. Vandaag zal ik twee soorten landbouw opleidingen behandelen. Een landbouw opleiding wordt ook wel een opleiding agrarisch genoemd waarbij de focus kan liggen op natuur, de mens of dieren. 

Opleiding biologie

De opleiding toegepaste biologie is zeker wat voor jou als je interesses liggen in voeding & gezondheid. De vragen welke eten is gezond voor de mens? Wat voor invloed heeft de leefomgeving op onze gezondheid? of hoe blijven we gezond zijn vragen die je vaak voorbij zult horen komen. 

Gedurende de opleiding leer je wat ziektes zijn en hoe ons lichaam daarop reageert. Daarnaast kan je met de opleiding biologie jezelf ook verdiepen in dieren en planten.

Opleiding veehouderij

De agrarische sector vormt momenteel één van de meest innovatieve sectoren om in te werken. De ontwikkelingen binnen deze sector volgen zich een snel tempo op en dit maakt deze sector ook zeer interessant voor ambitieuze studenten. Met een diploma in de dier- en veehouderij kan je een belangrijke rol spelen in de productie, marketing of verkoop. 

De opleiding staat bekend als een praktijkgerichte studie en is zowel in deeltijd als in voltijd af te leggen. De opleiding Dier- en veehouderij ontwikkelt jou tot een adviseur met de alle kennis van de dier- en veehouderij. De opleiding geeft jou de expertise om in naam van je werkgever agrarische ondernemers optimaal te ondersteunen.

Kort samengevat sluit een landbouw opleiding aan op de interesses voor mens, dier en natuur. Door middel van deze blog hoop ik u een goed inzicht te hebben gegeven in de twee verschillende soorten opleidingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten