donderdag 17 oktober 2013

Sushi eten niet voor niets een hype

Tegenwoordig hoor je iedereen er over: ‘ik heb weer sushi gegeten’, ‘ik ga vanavond sushi eten’ of ‘ik ga mijn sushi zelf maken’. Sushi eten is hot en dat is niet voor niets. In de grote stad zie je steeds meer restaurants die sushi serveren en ontstaan er komen er steeds meer restaurants waar je onbeperkt sushi kan eten.

Waarom is sushi eten populair?

De reden waarom sushi eten zo populair is ligt aan meerdere dingen. Allereerst is sushi eten erg gezond, dankzij verse vis en weinig vet bevat sushi veel calorieën. De basis bestandsdelen zijn rijst, zeewier en groente/vis. Sushi eet je als klein hapje en daarom kan je verschillende sushi tegelijk eten, hierdoor kan je blijven combineren en proeven. Doordat er weinig vet in sushi zit kan je lichaam het makkelijk verteren en ook dat is fijn. Als laatst is sushi ontzettend lekker, dit is de hoofd reden waarom het zo populair is.


Source: Sushi eten

Waar kan je sushi eten?

Sushi eten kan je op verschillende plekken doen. Zo kan je dat in een echt sushi restaurant waar de sushi vers voor je gemaakt wordt en waar je het (in sommige gevallen) van de lopende band kunt afpakken. Daarnaast kun je het eten in een zogenaamd all you can eat restaurant, hier kan je sushi combineren met het eten van andere Japanse gerechten. Als laatst kun je het kopen in de supermarkt of kun je het zelf maken. De laatste optie is zeker leuk om eens te proberen.


Ik ga gauw weer eens sushi eten, ik ben er dol op en eet het dan ook geregeld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten