donderdag 29 augustus 2013

History of the city palace in Den Haag

Laatst had ik een evenement in Het Spaansche Hof in Den Haag. Het Spaansche Hof is het stadspaleis van Den Haag en heeft een geschiedenis die terug gaat tot 1469. Toen woonde de raadsman van Karel de Soute en Keizer Maximillaan in het stadspaleis. Tegenwoordig wordt het alleen gebruikt voor evenementen, zoals ik er laatst één had.

Ik vond de ruimtes en het hele stadspaleis echt prachtig om te zien. Zo chique en zo mooi vind je maar zelden een evenementenlocatie. Ik ben op deze dag ook veel te weten gekomen over de geschiedenis van het stadspaleis en wil hier graag het één en ander met jullie over delen.

Het Spaansche Hof heeft haar koninklijke uitstraling te danken aan de Spanjaarden. Zij hebben het stadspaleis in 1677 verbouwd tot wat het nu is. Vele ambassadeurs hebben vervolgens in het stadspaleis gewoond. Engelse en Spaanse ambassadeurs hielden in Het Spaansche Hof alle belangrijke evenementen en ontvangsten. Niet voor niets is Het Spaansche Hof een locatie die gebruikt moet worden voor speciale gelegenheden.

Door deze dag ben ik erg geïnteresseerd geraakt in de koninklijke geschiedenis. Voor heen interesseerde geschiedenis mij niet zo, maar dit evenement heeft al mijn gedachten doen veranderen. Weet iemand waar ik aan nog meer informatie kan komen over de geschiedenis die te maken heeft met Het Spaansche Hof?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten