maandag 26 augustus 2013

Nieuwe riool inspectie camera’s

Zojuist kwam ik een interessant artikel tegen over een speciale riool inspectie camera. Een tijdje terug had ik zelf te maken met wat verstoppingen in mijn riool, maar gelukkig hadden de loodgieters het probleem snel gevonden. Mocht dit niet zo zijn, dan is zo’n camera de ideale oplossing.

Een camera inspectie is een relatief nieuw concept. Door middel van het camera systeem kunnen rioleringen en afvoer vanaf 32 millimeter tot en met 400 millimeter geïnspecteerd worden.

Eén van de meest voorkomende oorzaken van schade aan het riool of aan de afvoer is de groei van wortels in het riool. Al na een paar maanden kunnen wortels zorgen voor rioolschade. Naast wortels kunnen door middel van de camera’s ook verzakkingen en verstoppingen worden ontdekt.
Als de loodgieter het onderzoek heeft afgerond kan de klant zelfs een DVD krijgen. Zo is duidelijk wat de loodgieter precies heeft gedaan. Door een onderzoek met camera kan veel geld en tijd bespaart worden. Eigenlijk heeft het dus alleen maar voordelen.


Ik ben op zoek naar leuke filmpjes en dergelijke over dit systeem. Ik ben namelijk erg benieuwd over hoe dit systeem er precies uit ziet. Mocht er iemand meer informatie hebben, dan hoor ik dat graag!


2 opmerkingen:

  1. Mooi apertuur! Ik ben nog aan het wachten tot we een compilatie DVD kunnen gaan kijken als een vol avondprogramma. riool the movie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gebruik uitsluitend het riool waarvoor het bedoeld is. Waarom? Alles wat uit ons lichaam komt, het toiletpapier en alles wat door een zeefje in de spoelbak kan, mag wel in uw riool.

    BeantwoordenVerwijderen