dinsdag 3 september 2013

Sushi ervaring in Amsterdam

Je ziet ze steeds meer, van All You Can Eat restaurants met een onbeperkt aanbod aan Japanse specialiteiten zoals sushi, yakitori en andere typisch Japanse producten. Ook ik heb laatst bij zo’n restaurant gegeten, ik ben samen met een vriendin naar ShabuShabu geweest in Amsterdam. Dit restaurant bevindt zich aan de Ferdinand Bolstraat in hartje Amsterdam.

Mijn vriendin en ik hadden gereserveerd voor de vrijdagavond rond zeven uur. Ik had geen idee wat ik er van kon verwachten en liet me compleet verassen. Bij binnenkomst viel de ruimte mij meteen op, deze was trendy ingericht met mooie tafels en leuke decoratie. De zaak zat al aardig vol en de sfeer was bij binnenkomst al goed te noemen. Eenmaal aan onze tafel werden we geholpen door een vriendelijk Aziatisch meisje die ons het principe van de All You Can Eat uitlegde. We kregen een kaart voor ons met alle producten, van deze producten mochten wij vier rondes lang vijf producten per persoon bestellen. Met daarin alles van rauw tot gegrild en van koud tot warm.
   Source: Sushi Amsterdam

Het eten
Het eten bij ShabuShabu was heerlijk, de eerste twee rondes heb ik voornamelijk Sushi besteld. Er was een ruim assortiment aan sushi. Van simpele tonijn sushi tot combinaties met krab, zalm en avocado. Daarnaast was er tegen bijbetaling ook de keuze om sashimi te bestellen, verse stukken tonijn en zalm. Dit hebben wij ook gedaan en deze waren echt heel lekker! Na ronde twee heb ik gekozen voor wat warme gerechten. Zo hadden ze onder andere gegrilde ossenhaas, gegrilde zalm en verschillende soorten spiesjes. Mijn favoriet van deze avond was echter Ebi Tempura, een heerlijke gefrituurde garnaal met een tempura beslag. Deze heb ik veelvoudig besteld en was erg lekker! In de laatste ronde heb ik nog een toetje besteld en ook deze was erg goed.


Ik kom terug!
Dit was voor mij de eerste keer in restaurant ShabuShabu en ik vond het erg goed! Het concept sprak mij aan, tegen een vaste prijs van €25,80 kan je ‘onbeperkt’ eten. Dit vond ik een prima prijs voor het eten dat ik heb besteld. Daarnaast was het eten erg vers, smakelijk en werd het mooi gepresenteerd. Ik heb een leuke avond gehad in een gezellige ongedwongen sfeer met lekker Japans eten. Een echte aanrader! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten